Lietuva, orientuodamasi į Europos švietimo politikos tikslus, siekia tobulinti specialiųjų ugdymosi poreikių asmenų ugdymo kokybę, laikantis lygių galimybių, prieinamumo, inkliuzinio ugdymo, švietimo kokybės užtikrinimo principų. Tūkstantmečio mokyklų programoje įgyvendinant įtraukiojo ugdymo srities veiklas daug dėmesio skiriama mokinių įvairovei, skirtingų jų poreikių atliepimui, veiksmingos švietimo pagalbos sistemos kūrimui.
Jonavos „Neries“ pagrindinė mokykla, dalyvaujanti TŪM programoje, yra atsakinga už švietimo pagalbos modelio sukūrimą Jonavos rajone. Pasak mokykloje dirbančių specialistų, kiekvienas vaikas gali turėti individualių poreikių, tačiau jie bus skirtingi ir pagalbos poreikis bus nevienodas. Vieniems vaikams užteks mokytojų ar pagalbos specialistų pritaikytų sprendimų, o kitų mokinių pagalbos poreikis gali būti gerokai didesnis.
Švietimo pagalbos modelio kūrimui Jonavos rajone 2024 m. vasario mėn. buvo suburta darbo grupė, kuri daug laiko skyrė diskusijoms apie įtraukties procesus ugdymo įstaigose ir pagalbos sistemą, kalbėjo ne tik apie pavienius švietimo pagalbos specialistus, bet siekė žvelgti plačiau, įsivertinant, kokius materialinius ir žmogiškuosius išteklius turi ugdymo įstaigos ir kaip juos galima panaudoti, kad laiku pastebėtume tuos, kurie susiduria su sunkumais, mokymosi kliūtimis ir jas pašalintume arba padėtume tas kliūtis įveikti. Švietimo pagalbos modelio kūrimo darbo grupę konsultuoja VU Šiaulių akademijos doc. dr. Laima Tomėnienė, daug metų dirbanti specialiosios pedagogikos ir logopedijos fakultete, ypatingą dėmesį skirianti inkliuzinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo inovacijoms ir vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, matematinių vaizdinių ir matematinių gebėjimų ugdymui.
Šiuo metu jau įvyko penki darbo grupės susitikimai, atlikta ikimokyklinio ugdymo įstaigų ir bendrojo lavinimo mokyklų apklausa apie įtraukiojo ugdymo nuostatų įgyvendinimą, surinkta informacija apie ugdymo įstaigose dirbančius pagalbos mokiniui specialistus, jų vykdomas funkcijas. Į modelio kūrimą įtrauktos ir kitos Jonavos rajono įstaigos, vienaip ar kitaip prisidedančios prie pagalbos mokiniui ir šeimai teikimo.
Jau sukurtas švietimo pagalbos schemos / algoritmo projektas, informacija talpinama Jonavos rajono švietimo pagalbos tarnybos interneto svetainėje. Nuveikti darbai ir svarbiausi švietimo pagalbos modelio kūrimo aspektai spalio 31 d. pristatyti Jonavos rajono švietimo įstaigų vadovų pasitarime, pasidžiaugta darniu darbo grupės narių bendradarbiavimu, vienodu požiūriu siekiant socialinės mokinių integracijos, stiprinant šeimos ir ugdymo įstaigos bendradarbiavimą.
Įtraukiojo ugdymo veiklos organizuojamos pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą. Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos direktorė G. Gečienė
-
- Paskelbta: 2024-10-30
- Kategorija: TŪM
7a ir 7b klasių mokiniai dalyvavo edukacinėje išvykoje Vilniuje -
- Paskelbta: 2024-10-30
- Kategorija: TŪM
8b klasės edukacija Biržuose -
- Paskelbta: 2024-10-25
- Kategorija: TŪM
5c klasės mokiniai ir 5-9 klasių seniūnai ir atstovai lankėsi Vilniuje -
- Paskelbta: 2024-10-09
- Kategorija: TŪM
7c klasės mokiniai lankėsi Energetikos ir technikos muziejuje